Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı -

Hakkımızda

gelişim üniversitesi
  1.   Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
  2. İçerik


Hakkımızda


İstanbul Gelişim Üniversitesi Arşiv Müdürlüğü 07.04.2021 tarihinde kurulmuştur. Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’na bağlı olarak faaliyetlerini yürütmektedir. Arşiv Müdürlüğü’nde bir müdür ve bir arşiv uzman yardımcısı görev yapmaktadır. 19.08.2024 tarihinde dijital arşive geçilmiştir ve dijital arşiv çalışmaları devam etmektedir. Arşiv Müdürlüğü, bilgi çağındaki tüm teknolojik gelişmelere ayak uydurarak çalışmalarına devam etmektedir.
 
MİSYON VE VİZYON

Misyonumuz,
  • Üniversitenin tüm birimlerinde yazılı haberleşme, dosyalama ve arşivleme işlemlerini bütünsel bir yapıya ve standartlara kavuşturmak ve böylece elektronik belge yönetimi ve arşiv çalışmalarına temel oluşturmak,
  • Belgelerin üretimi, dosyalanması, erişimi, alıkonması ve tasfiyesinde ileri ve yenilikçi teknolojilerin kullanılmasını sağlamak,
  • Üniversitenin tüm birimlerinde formatına bakılmaksızın üretilen belgelerin ekonomik ve etkin yönetimi için aktif ve sürdürülebilir programlar uygulamak güvenli ortamlarda oluşturmak,
  • Üniversitede belge yönetimi ve arşiv prensiplerinin öğretilmesini ve uygulanmasını sağlamak,
  • Tarihi değere sahip belgelerin seçilmesi ve tarihi belgelerin üniversite arşivine ve Devlet Arşivleri Başkanlığı’na gönderilmesini sağlamak,
  • Arşivlik belgeleri geleceğe taşımak,
Vizyonumuz
  • Belge yönetimi ve arşiv prensiplerini uygulayarak üniversitenin tüm belge ve arşiv işlemlerini bilgi çağının gerekliliklerini karşılayacak bir biçimde etkin yönetmektir.